مقدمه
همونطور که سابقاً خدمتتون اعلام کردم یکی ازدانشجویان سابق من در دانشگاه آیتالله بروجردی، که الان هم زحمت میکشن و ادمینکانال تلگرامی من هستن امسال موفق شدن با تلاش و جدیت خستگی ناپذیر، در آزمونوکالت، که الانا خییییییلی هم رقابتی و سخت شده رتبهٔ درخشان سوم رو در استانخوزستان کسب کنن. بنا به درخواست من، لطف کردن و رموز موفقیت خودشون رو در ذیلتشریح کردن. از ایشون بسیار ممنونم که دلسوزانه، مشروح و دقیق، رموز موفقیتخودشون رو با ما به اشتراک گذاشتنو براشون در مقاطع و مراحل بعدی زندگی، از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت وعاقبت به خیری مسألت دارم.
اصل مطلب

حقوق مدنی: کتاب شرح جامع قانونمدنی فرهاد و شیرین بیات و تست احمد حسینی. البته من کتاب مدنیهای دکتر کاتوزیان(قواعد عمومی قراردادها، دوره مقدماتی عقود معین جلد اول و اموال مالکیت، به ترتیب برایحقوق مدنی 3، 6 و 2) و کتاب مدنی ۱ دکتر صفایی اشخاص و محجورین رو دو سال پیش توی یکماه خوندم چون پایهی مدنیم ضعیف بود. کتاب مدنی مسؤولیت مدنی دکتر صفایی و رحیمی(برای حقوق مدنی 4) و مختصر حقوق خانواده دکتر صفایی و امامی (برای حقوق مدنی 5) ودورهی مقدماتی حقوق مدنی جلد دوم دکتر کاتوزیان (برای حقوق مدنی 7) و کتاب ارث دکترشهیدی (برای حقوق مدنی 8) رو هم توی دوران تحصیل برای امتحانات خونده بودم و خلاصهنویسی کرده بودم همون دو سال پیش مرورشون کردم از روی خلاصهها. اما برای وکالت فقطهمون دو کتاب اول که گفتم رو خوندم.
آیین دادرسی مدنی: کتاب دکترتوکلی و تست فرحناکیان. من از هر دو راضی بودم. اما خب هر جا برام نا مفهوم بود ازکتاب دکتر شمس میخوندم.
حقوق تجارت: کتاب دکتر توکلی و تستفرحناکیان هر دو خوب بود اما متن قانون خیلی مهمه خیلی زیاد.
اصول فقه : کتاب اصول فقه دانشگاهی (محمدرضا شب خیز و عباد محمد تبار، انتشارات کتاب آوا) و تست باقری راد. برای اصول فقه واقعا تست خیلی مهمه. من کم کار کردم برایهمین زیاد نتونستم خوب بزنم متاسفانه.
حقوق جزا : من ۳ جلد دکتر میر محمدصادقی رو خوندم (جرایم علیه اموال، اشخاص و امنیت)، از کتاب دکتر اردبیلی هم مباحث مهم روخوندم مثل تعدد و تکرار و شرکت و معاونت و سایر مباحث مهم، برای جزا باید تسلط خیلیخوبی نسبت به مواد جزا عمومی داشته باشید همهی عددها مهم هستن و همهی نکات. تست هماز کتاب دکتر شادی عظیم زاده زدم انتشارات دوراندیشان.
آیین دادرسی کیفری : کتاب نکتههایدکتر خالقی و تست دکتر شادی عظیم زاده. البته دو جلدی دکتر خالقی رو هم توی دو روزروزنامه وار خوندم... چون قانون تغییر کرده بود هیچ بینشی نسبت بهش نداشتم.
قسمت دوم - نکات مهم در خصوصشیوهی مطالعهی دروس :
1. من خیلی دیر شروع کردم به درس خوندنتقریباً مرداد بود. اما خب وقتی شروع کردم خیلی استارت قوی زدم با روزی ۱۰ ساعت شروعکردم گاهی به سیزده، چهارده ساعت میرسید. اما هر چه زودتر شروع کنید به نفع خودتون هست چون لازم نیس بهخودتون فشار بیارید.
2. از نظر من کلاس آموزشی رفتن کار جالبینیس اما اگر میتونید آزمون آزمایشی بدید حتماً. من بشخصه بدون آزمون دچار سردرگمیتوی برنامههام میشدم.
3. خودتون رو درگیر جزوات مختلف نکنید. کتابها خیلی معتبرتر از جزوات هستن. سعی کنید ببینید قبول شدگان از کدوم کتابا بیشتر نتیجهگرفتن همونها رو بخونید. مثلاً کتابی مثل در نظم دکتر کاتوزیان کتاب ارزشمندی هست.اما خیلیها باهاش کنار نمیان از جمله خودم. سعی کنید هر چه زودتر منبع مناسبتون روانتخاب کنید.
4. حتماً حتماً حتماًحتماً حتماً و هزار تا حتماً دیگه تست بزنید از همون روز اول خوندن هم تست بزنید. هر روز تست بزنید. منروزانه چهار ساعت حداقل تست میزدم روزای آخر به شش هفت ساعت میرسید. تمام تستها روهم بزنید. ارشد، دکتری، آزاد، قضاوت هیچ فرقی نداره. تست تالیفی نزنید ولی.
5. تستهای غلطتتون رو علامت بزنید. تویدورهها دوباره بزنیدشون.
6. خلاصهبرداری کنید. من به خاطروقت کمم یک دور بیشتر نمیتونستم کتاب بخونم اما همراه با خوندنم خلاصهبرداری کردم.و یکماه و نیم آخر فقط خلاصههامو خوندم. نموداربندی کنید. نکات کلیدی بنویسید. توضیحاتتستهای غلطتتون رو بنویسید.
7. از هیچ مبحثی ساده نگذرید. حقوقیه زنجیرهس تمام مطالب و مباحث مرتبطن. گاهی اگر یک مبحث توی مدنی رو یاد نگیرید تویدادرسی مدنی مشکل پیدا میکنید.
8. به حرفای این و اون گوش ندید. خواستنتوانستن است. هیچ کسی نیست که نتیجه تلاش(( درست و واقعیش)) رو نگیره.
9. اگر میخواید قبولبشید کلاً شبکههای اجتماعی رو اعماز تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و ... رو بذارید کنار. و کلاً گوشیتون رو خاموش کنید.من معمولاً گوشیم از ساعت 8 صبح خاموش میشد تا ساعت ۱۰ شب. و کلاً هیچ شبکهاجتماعی نداشتم و چند روز در میون نصب میکردم میومدم تلگرام خبرها و چند تا کانال مهمرو یه نگاه مینداختم و مجدداً پاک میکردم نرم افزار رو...
10. مشکلات درسیتون رو از افرادی بپرسید کهمطمئن باشید گمراه نخواهید شد.
11. خودتونو درگیر قوانین خاص نکنید. چونیک دریا قانون هست. یک سری قوانین مهم هست که اونا رو دو سه ماه آخر تو برنامه تونقرار بدید هر سه روزی یکیو بخونید. مثل قانون حمایت از خانواده یا قانون دادگاه قضاتیا آییننامه دادگاه ویژه روحانیت و...
12. مدام دوره کنید هر پنج شنبه دوره کنید.هر درسی میخونید ۲ روز بعد تست اون مبحث رو بزنید.
13. به قبولیِ صِرف فکر نکنید. به رتبه آوردنفکر کنید. چون تراز هست که تعیین کنندهس و ممکنه درصدهاتون خیلی بیشتر از امسالبشه اما باز هم قبول نشید. مثبت فکر کنید. من سال اولی بود که شرکت میکردم پس سال اولقبول شدن محال نیس. فقط خستگی ناپذیر باشید.
پایان مطلب ایشون.
مؤخره - نتایج کلیدی نوشته شده توسط نویسندهی وبلاگ:
اولاً کتاب بخونید نه جزوه. جزوات مختلف و صرفِ خوندن در نظمها رو رها کنید، از هر درسی، باید منابع و کتب اصلیو مهم نوشته شده توسط اساتید بزرگ رو بخونید. موفقیت، راه میانبر نداره، نمیشه فقط جزوهی فلان استادرو بخونید و انتظار داشته باشید 80 درصد، اون درس رو بزنید.
ثانیاً فضای مجازی رو تعطیل کنید. اینکه میگن هر چیزی به جای خود، دروغ محض هست، فضای مجازی، اعتیادآور هست و کم کم جای همه چیز رو میگیره. اگر میخاید موفق بشید فضای مجازی از هر نوعشرو تعطیل کنید، وقت برای چت کردن، همیشه هست، اما برای آزمون وکالت دادن، نه.
ثالثاً بجای پول خرج کردن، تلاش کنید. پول خرج کردن خالی، فایدهای نداره. موفقیت، جز با تلاش شبانهروزی حاصل نمیشه.
ما را در سایت در خصوص تاریخ تشکیل کلاسها در دانشگاه آزاد خرمآباد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 293