برداشت اول : 8 ساعت خواب، الزامی است!
کلاس ساعت 8 صبح شروع میشه، منم حداکثر10 دقیقه امکان تأخیر قائل شدم و بیش از اون تبدیل میشه به غیبت، اونوخ دیدم دانشجویمحترم، ساعت 9 صبح، تق تق تق در میزنه، میگم بفرمایید، میگه استاد اجازه هست بیام داخل؟میگم بفرمایید، ولی این جلسهتون غیبت شده دیگه قاعدتاً، تشریف آورد داخل کلاس، داشتدر رو میبست با توجه به سوءسابقهای!!!! که پیشم داشتن ازشون پرسیدم این بارَم خوابموندی؟ فرمود که بله!!! گفتم لابد توی فضای مجازی خییییییلی فعال هستی شبا که صبح دیراز خواب پا میشی! فرمودن که نه! از قضا من باید ساعت 12 شب خواب باشم!!! گفتم خب پسچرا دیر میای؟ میفرماد خب بدن به 8 ساعت کامل خواب احتیاج داره!!! من تازه 8 صبح بایداز خواب پا شم!!! عرض کردم خب پس 11 شب بخاب که 7 صبح از خواب بیدار شی!!! میفرمادنه!!!! من اصن زودتر از 12 نمیتونم بخابم!!! دیگه داشتم شاخ درمیآوردم!!!! تنها کاریکه از دستم بر میومد زدنِ یکی از همون قهقهههای بلند و ممتد بود!!!! بعد گفتم خو بفرمابشین الان!!!! میفرماد استاد میشه من زودتر از اتمامِ وقت کلاس، برم بیرون؟ باز دوبارهاز شدت خنده منفجر شدم!!! عرض کردم که جنابعالی که الان غیبت رو خوردید هر وقت تمایلداشتید میتونید تشریف ببرید بیرون!!!! هیچی دیگه یه ربع ساعت نشستن بعد تشریف بردنبیرون!!! یه همچین دانشجویانی دارم من!!!!
برداشت دوم : همراه داشتنِ قانونِ متعلق بهخودتان، الزامی است!
مستحضر هستید که توی کلاسای من، همراهداشتن کتاب قانون الزامی هست، وگرنه منفی میخورن.
دانشجویانی که یادشون میره قانونبیارن از خونه، توی دانشگاه به لطائف الحیل متوسل میشن تا قانون گیر بیارن، بعضیا میرناز دوستانشون قرض میگیرن، بعضی میرن از کتابخونه دانشگاه، به هزااار زور و زحمت امانتمیگیرن طوری که دیگه کتابدار دانشگاه هم منو میشناسه!!!! حالا سر یکی از کلاسا که حجماین تقلب نسبت به قانونا زیاد هست با لحنی میانهی شوخی و جدی گفتم از این به بعد باید به همراه کتاب قانون، فاکتورخرید کتاب قانون رو هم همراه داشته باشید وگرنه منفی میخورید!!! گفتن استاد ما ایرانیهستیم، کاری نداره، جعل میکنیم فاکتور رو! عرض کردم که خب یه کار دیگه میکنیم از اینبه بعد باید به همراه کتاب قانون، شخص فروشنده رو هم همراه داشته باشید و ایشون فروشکتاب به شما رو شخصاً تأیید کنه وگرنه منفی میخورید!!!!! البته توجه دارید که مزاحبود اینا، ها!!! فردا حرف درنیارید برام ها!
برداشت سوم : همراه داشتنِ یک جو انصاف الزامیاست!
تلخ نوشت : معمولاً دانشجویانی که به شددددت معترض هستن نسبت به نمرهشون،من برگه شون رو نشونشون میدم و اشکالاتشون رو بهشون میگم و اونا هم قبول میکنن و عموماًاحساس پشیمونی و شرمندگی رو درشون میبینم!!!! حالا این هفته، برگهی یکی از دانشجویانبسیار معترض رو که احتمالاً پیش خودش مدعی نمرهی 20 هم بوده، بردم واسش و نشونش دادم،به تقاضای خودش، جلوی جمع هم نشونش دادم، یکی یکی ایرادات رو بهش گفتم، اولاً که اصنبه سختی قبول میکرد اشتباه نوشته، کتاب رو هم که نشونش میدادم و با نوشتهی خودش مطابقتمیدادم هم قبول نمیکرد!!!! آخرش میگه استاد که چی؟ عیب از ما نیست، عیب از سؤالاتشماست!!!!! تازهشم مهم اینه که ما خوندیم، ولو هم اشتباه نوشتیم شما خودت باید نمرهرو بدی دیگه!!!! اصن از میزان قدرتی که توی استدلالش بود لال که شدم هیچ، دندون همتوی دهنم نموند!!!!
نتیجهی اخلاقی : آدم ممکنه بتونه شخص خواب رو بیدار کنه، اما محاااااله کسیکه خودش رو به خواب میزنه بیدار کرد!!!!
ما را در سایت در خصوص تاریخ تشکیل کلاسها در دانشگاه آزاد خرمآباد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 275