چرا از روی تبلت درس میدهید؟ برخی معتقدند سواد شما در تبلت است!

خرید بک لینک

بر خلاف بعضیا که معتقدن عالِم و دانشمندواقعی اونه که همه چی رو از حفظ بگه و با احترام کامل به اساتیدی که از حفظ و بدونمراجعه به دستنوشتههای خودشون، درس میدن، من در نقطه مقابل معتقد هستم که مراجعهبه نوشته برای یادآوری رئوس مطالب اصلاً چیز شرمآور و قبیحی نیست! به چند دلیل:

اولاً تدریس و تفهیم مطالب بهدانشجویان، اونم در رشتهی ظریفی مثل حقوق، بسیار کار دقیقی هست، درست مث حرکت کردنروی یه طناب باریک در حد فاصل بین دو آسمون خراش!! معلم اگه کوچکترین لغزشی داشته باشهسقوط خواهد کرد، ینی اگه یه مطلب رو یا حتی گاه یه جمله رو فراموش کنه و چیزی در اونمورد نگه یا مطلب رو به نحو دیگری بیان کنه، دانشجو، مطلب رو دقیق و درست دریافت نمیکنهو متعاقب اون توی امتحان هم نمیتونه درست بنویسه و اونوخ کم کردن نمره از دانشجو، بهخاطر مطلبی که بهش یاد ندادی، کار ناجوانمردانه ای خواهد بود.

ثانیاً توی حقوق نمیشه گُترهایو ولنگ و واز حرف زد، مطالب و استدلالات، دقیق هستن و باید زنجیر وار به دنبال هم بیانبشن، نمیشه مقدمهی استدلال رو بجای مؤخره بیان کرد یا بالعکس، وضعیت توی علم حقوقبه نحوی هست که یه جمله رو اینور اونور کنی موضوعِ موردِ بحث، با یه قاعده دیگه یایه مطلب دیگه تناقض پیدا میکنه و اونوخ مدام مورد سؤال دانشجو قرار خواهی گرفت که توکه اونجا اون حرفو زدی چرا اینجا اینو میگی و از این دست مسائل... بنابراین با توجهبه حجم زیاد دروس مختلفی که هر معلم توی هر ترم میگه من بجای اینکه بخام اِفِه بذارمکه همه چی رو از بَر هستم، راه صحیحتر رو این میبینم که تبلت رو بذارم جلوم و توی هرمبحث، با مراجعه به یاداشتهام بحث رو پیش ببرم و در آخر هر مطلب هم باز نگاهی به یادداشتهام بندازم تا اگه نکتهای ناگفته مونده بود یادآوری کنم.

ثالثاً من ادعای عالم بودنو ملا بودن نداشته و ندارم و از همهی همکاران خودم هم کمتر بلد هستم و همیشه هم اینورسا و با صدای بلند و بدون کوچکترین شرمندگی بیان کردم، اما گذشته از این، اصولاً تویذهن برخی از دانشجویان بد جا افتاده که هر کی مطلب رو از حفظ تدریس کنه نشوندهندهیاینه که مُلا تر هست، بر عکس، امروزه توی سمینارها و کنفرانسهای علمی، اگه یه سخنران،پشت تریبون قرار بگیره و شروع کنه از حفظ، یه مطلب علمی رو توضیح بده، توهین به جمعتلقی میکنن!!! میگن اونقد سطح ما رو پایین فرض کرده که اومده شروع کرده همین جوری ازحفظ، داره واسه خودش حرف میزنه، اصولاً سخنرانیهای علمی، بدون خوندن - ینی روخوانیبه معنای دقیق کلمه - امروزه ناممکن تلقی میشه از نظر خیلیا.


سوءتفاهم نوشت: جهت رفع سوءتفاهمات جاری لازمه عرض کنم که برخی از همکارانو اساتید ارجمند، بدون هیچ نوشتهای تشریف میبرن سر کلاس و از اول تا آخر هم مطالبرو از حفظ بیان میکنن و از کلاس میان بیرون، این بزرگواران کاملاً برای من قابل احترامهستند و مطالبی که من اینجا نوشتم خدای نکرده هیچگونه تعرضی به اونا نداره، من فقطدلیل کار خودم رو عرض کردم، همین و بس.


استاد نوشت: یاد استاد کاظم پور بخیر، ایشون از شاگردای مستقیم استاد کاتوزیانبودن، تعریف میکردن که در آخر یکی از کلاسا، مطلبی از یکی از کتابای استاد کاتوزیانرو از خود ایشون پرسیدم، استاد کاتوزیان با اووونهمه سواد فرمودن که الان یادم نیسیا الان نمیدونم - تردید از من هست -باید مراجعه کنم ببینم چی نوشتم! وقتی استاد کاتوزیان،مطالبی که خودش نوشته رو یادش نباشه، حساب کار ما که هر ترم دروس مختلف و متعددی روتدریس میکنیم، مشخص هست دیگه.


مؤخره : کِسایی که منو میشناسن میدوننکه اونچیزی که مهم بوده برام، انجام کار حق و حرکت در مسیر عدالت بوده و هست و هر چندحتمن یه جاهایی هم مسیر رو اشتباه رفتم اما اگر به چیزی با استدلال رسیدم، توی راه،از سرزنشِ سرزنشکنندگان باکی نه داشته و نه دارم، این مطلب رو هم که نوشتم فقط جهت احترام به نظردانشجویان و تنویر افکار عمومی!!!! هست وگرنه کاملاً علم دارم هر کاری که بکنم یه عدهایهستن که ازش ایراد بگیرن و یه عدهی کمتری هم هستن که ازش تعریف کنن، از هر دو گروهمتشکرم، چون گروه اول در خیلی از موارد، منو آگاه کرده نسبت به خیلی از نقاط ضعفم وباعث شدن بپوشونمشون و گروه دوم باعث دلگرمی و امیدم بودن.


هر دو تصویری که در این مطلب ازشون استفاده کردم، صرفاً جنبهی تزئینی دارن و با موضوع مطلب ارتباط خاصی ندارن؛ پیدا کنید پرتقال فروش را !!!
در خصوص تاریخ تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه آزاد خرم‌آباد...

ما را در سایت در خصوص تاریخ تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه آزاد خرم‌آباد دنبال می‌کنید

برچسب: چرا از روی زمین نمی افتیم,چرا روی کیک ترک میخورد,چرا روی قبر آب میریزند,چرا روی برف نمک می ریزند,چرا روی مهر نماز می خوانیم,چرا روی زبانم سفید است,چرا روی زبان سفید می شود,چرا روی مهر سجده می کنیم,چرا روی کیک خشک می شود,چرا روی مرده پول میریزند, نویسنده: بازدید: 323 تاريخ: سه شنبه 13 مهر 1395 ساعت: 19:59

صفحه بندی